ארגון העיתונאים מתנגד להכשרת הפרסום הסמוי ב-ynet
ארגון העיתונאים הציג אתמול (ראשון) התנגדות חריפה להסכם הפשרה המתגבש, שאמור להכשיר פרסום סמוי באתר ynet. הודעה מטעם הארגון, תקפה בחומרה את הנוהג לשלב תוכן שיווקי בכלי תקשורת, במיוחד כשלא נלווה לו גילוי נאות על אופיו הפרסומי: "פרסום סמוי הוא הונאה של הקורא, המאזין, הצופה והגולש, המשוּטֶה להאמין כי המדובר בחומר מערכתי, בעוד שמוגש לו חומר פרסומי".
ההתנגדות להסכם הפשרה בנושא הוגשה מטעם ארגון העיתונאים על-ידי באי-כוחו, עורכי-הדין ד"ר מורן סבוראי ואמיר בשה. "תוכן שיווקי אסור אינו דרך התפרנסות לגיטימית של כלי תקשורת, משום שהוא מערב באופן אסור בין מין לשאינו מינו, בין מידע לגיטימי ואמיתי לבין מה שרק מתחפש ונחזה לכזה", קובע ארגון העיתונאים בהתנגדות שהגיש.
"במקרה של תוכן שיווקי סמוי, הכתבה העיתונאית נחזית להיות ככזו, ואולם הלכה למעשה היא אינה מושתתת על יסודות של אמת אלא על גורם שלישי, שמספק מידע אינטרסנטי ומגמתי שכל תכליתו היא לשווק מוצר כלשהו לציבור. במקרה האחרון ברור כי כלי התקשורת מחויב באינדיקציה ברורה וחד-משמעית כי כך נעשה, וכי ניסיון להעסיק עיתונאים בפעילות זו הוא ניסיון להציג יהלום מזויף כאילו היה יהלום של ממש. המדובר בפגיעה קשה ביותר בחופש הביטוי ובחופש העיתונות – חתירה תחתיהם על דרך של הפיכתם לבדיחה רעה, למראית עין של אמת על פני האמת. נגע הפרסום הסמוי פוגע באתיקה העיתונאית זה כמה עשרות שנים.
עוד בכתבה של "העין השביעית".